torsdag 16 augusti 2007

Jag har ett passionerat förhållande till inredning, design, färg o form! Mina vänner brukar säga att jag borde jobba med inredning så att jag slapp göra om hemma hela tiden - eller för den delen flytta och bygga nya hus! Då skulle dessutom min man vara lyckligare eftersom det är han som får agera hantlangare när jag får mina inredningsnycker! Just nu funderar jag på att byta ut våra limegröna myran-stolar mot vita Eames-stolar med Eiffeltornsben. Och byta överdrag på vår orangea POP-fåtölj! Det är nämligen så här i vår familj att min man gillar färg och jag gillar vitt! Vi har därför väldigt mycket vita väggar och väldigt mycket färgglada möbler - en kompromiss som är ganska lyckad - men som jag ibland tröttnar på, framför allt när hösten närmar sig - då känner jag för mer jordnära färger. "Ert hem är så personligt och fint" får jag höra varje gång jag säger att jag vill göra om - och så blir det ingen förändring. Vi får se vad som händer denna gång...

Inga kommentarer: